Wednesday 30 November 2011

Keagungan Allah...

Setenang waktu dhuha, sedamai ciptaan Sang Pencipta, Humaira terus menghayunkan langkah meneruskan perjuangan dan tanggungjawab membantu menyelamatkan insan-insan yang di sayangi. Namun..segersang gurun sahara, sebeku ais di lautan artantik, sedingin itu jugalah hati Humaira beku memikirkan dirinya... mampukah diriku membantu insan lain???

TIDAKKKK!!!!!!!!!!!! hanya padaMU TUHAN tempatku bermohon..diri ini hanyalah asbab dan jalan buat insan-insan yang ku cintai mencintaiMU..namun DIRIMU jualah yang memegang hati-hati mereka..
YA RABB!!! bimbinglah hambaMU meneju redhaMU.ampunilah hambaMU.lindungilah hambaMU dari segala fitnah dunia..

"Serulah (manusia) kepada jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pengajaran yang baik,berdebatlah dengan mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu, Dialah yang lebih mengetahui siapa yang sesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui siapa yang mendapat pertunjuk" An-Nahl:125

Maha Suci Allah Tuhan yang MAHA AGUNG.... sesungguhnya Dialah yang lebih mengetahui siapa yang sesat di jalan-NYA...nauzubillah..moga kita di dalam redha-NYA..teruskanlah langkahmu wahai Humaira bersama insan yang menginginkan kebenaran.usah di nilai hasil kerjamu,namun berusalah untuk melakukan yang lebih baik.sesungguhnya Allah jualah yang lebih layak untuk menilai semuanya..

Jangan berundur di saat yang lain mundur,
Jangan jatuh di saat yang lain runtuh,
Jangan tersungkur di saat yang lain akur,
Jangan takut,sesungguhnya Allah bersama-samaMU..

No comments:

Post a Comment